Praca i rodzina w życiu kobiet

Kobiety muszą stawiać czoła licznym wyzwaniom. Niezależnie od tego, czy dotyczą one rodziny czy pracy, muszą się z nimi zmierzyć w odpowiedni sposób. Poniżej znajduje się 7 porad, które pomogą Ci odpowiedzieć na pytanie: jak możesz stawić czoła stresującym sytuacjom w życiu i utrzymać równowagę?

  • Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowana ze swojej aktualnej pracy i nie jesteś przez nią w stanie poświęcić wystarczająco dużo czasu swojej rodzinie, postaraj się poszukać takiej, która będzie bardziej pasowała twoim zainteresowaniom, a jednocześnie da ci większą możliwość spędzania czasu w domu. Popatrz za takim zajęciem, które z jednej strony będzie mniej stresujące, a z drugiej nie będzie takie czasochłonne. Szukanie pracy może być długotrwałym zajęciem, ale gdy ją już znajdziesz, satysfakcja z jej wykonywania, wynagrodzi Ci wszelkie trudy.

 

  • Jeżeli całkowita zmiana zajęcia wydaje Ci się zbyt drastycznym posunięciem, porozmawiaj ze swoim pracodawcą, o zmianie pozycji, jaką zajmujesz w firmie. Może istnieje możliwość przeniesienia się na inne stanowisko – takie, które będzie kosztować Cię mniej stresu.

 

  • Nawet, jeśli masz bardzo napięty grafik, nie zapominaj o samej sobie. Postaraj się zbalansować czas pomiędzy spotkaniami z przyjaciółmi, rodziną i chwilami samotności. Dodatkowo pamiętaj, aby spędzać czas z ludźmi, których towarzystwo sprawia, że się dobrze czujesz.    

 

  • Jeśli obowiązki domowe cię przytłaczają, rozdziel część z nich pomiędzy innych członków rodziny. Próba pogodzenia zadań służbowych i domowych w pojedynkę, prędzej czy później, wpłynie negatywnie na twoje zdrowie. Podział domowych prac sprawi, że będziesz miała mniej na głowie, a pozostali członkowie rodziny zaczną brać za siebie odpowiedzialność.     

 

  • Jeżeli mimo pomocy rodziny, wciąż czujesz się zapracowana, nie wahaj się poszukać pomocy kogoś z zewnątrz. Zwróć się o wsparcie do dziadków lub do profesjonalnej opiekunki, by zajęli się dziećmi w czasie, kiedy ty jesteś w pracy.

 

  • Nie przejmuj się małymi rzeczami. Przy tylu ważniejszych rzeczach, które się dzieją w twoim życiu, przejmowanie się drobiazgami, jest zwyczajnie stratą czasu i niepotrzebnym narażaniem nerwów.

 

  • Skup się na prawidłowym zarządzaniu swoim czasem. Naucz się odmawiać w sytuacjach, gdy to możliwe, a będziesz w stanie skupić się na ważniejszych sprawach.

 

Zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, nie jest rzeczą łatwą dla wielu kobiet, szczególnie na początku nowej pracy. Warto jednak pamiętać, że to właśnie ta równowaga, zapewnia poczucie szczęścia i sukces w życiu.