Kariera | Ucząca się Organizacja

20 sie. 2017
wysokie wynagrodzenie

Chcesz dobrze zarabiać? Zastanawiasz się, w jakim kierunku się kształcić? W takim razie zachęcamy cię do przeczytania artykułu na temat dobrze płatnych zawodów dla kobiet i mężczyzn. Sprawdź, które profesje są najbardziej perspektywiczne i gwarantują wysokie zarobki.

04 lp. 2016
czym jest feedback

Informacja zwrotna, zwana też feedbackiem, zwiększa produktywność pracowniczą i pozwala zdobyć cenne wskazówki na przyszłość, potrzebne w pracy nad kolejnymi projektami. U niektórych osób jednak pytanie ,,Czy mogę udzielić Ci rady” powoduje niepokój, strach, a czasem nawet gniew. Krytykę mogą odebrać jako chęć wywyższenia się, czy wręcz szydercze wytykanie pomyłek. Osoba udzielająca rady skłania jej odbiorcę do postawy defensywnej, co w efekcie szkodzi zamiast pomóc. Udzielanie feedbacku to delikatny proces, jednak nie ma wątpliwości, że jest bardzo ważny w identyfikacji powstających problemów i rozwiązaniu ich. Każdy właściciel firmy, tak samo jak i pracownik powinien umieć udzielić informacji zwrotnej w sposób przyjazny i pozytywny. Jak to robić? O tym już za chwilę.

 

19 lt. 2016
praca zdalna - wady i zalety

Praca zdalna wydaje się być rajem dla zatrudnionych, po pozwala pracować kiedy się chce i gdzie się chce. Któż nie chciałby w piękne, słoneczne popołudnie pracować na tarasie swojego własnego domu popijając świeżo zaparzoną kawę? Czy jednak aby na pewno e-praca ma same zalety? Jak sprawa wygląda z perspektywy pracodawcy, a jak z punktu widzenia pracownika? Zapraszamy do lektury naszego artykułu, w którym rozważymy najważniejsze wady i zalety pracy zdalnej.

21 paź. 2015
praca na etacie czy na własną rękę

To pytanie zadaje sobie co roku ok. 400 tys. absolwentów polskich uczelni, którzy wchodzą na rynek. Ich marzenia o szybkim sukcesie zawodowym weryfikuje jednak rzeczywistość. Coraz więcej naszych rodaków decyduje się pójść własną drogą i założyć firmę.

05 paź. 2015
pracownik-biurowy

O tym, że każda marka potrzebuje swojego ambasadora, nie trzeba nikogo przekonywać. Najwiarygodniejszymi ambasadorami marek produktowych są jej zadowoleni konsumenci. Najlepiej aby były to osoby publiczne, znane lub cieszące się autorytetem, popularnością -przynajmniej w danej grupie targetowej. Kto natomiast może być ambasadorem marki pracodawcy? W jaki sposób ich zdobywać?

06 wrz. 2015
jak-pozyskiwać-talenty

Według prognoz, do końca 2015 roku użytkowników smartfonów i tabletów na całym świecie będzie więcej niż dwa miliardy. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii będziemy mieć do czynienia z sytuacją, w której więcej osób będzie korzystało z mobilnego Internetu niż tego dostępnego na urządzeniach stacjonarnych. To z kolei pociągnie za sobą daleko idące konsekwencje dla procesu rekrutacji.

01 wrz. 2015
Dobry szef czyli jaki

Wbrew pozorom bycie dobrym szefem może okazać się trudne. Choć każda branża wymaga innych predyspozycji do pracy to jednak można wyróżnić zespół cech, które powinien posiadać każdy szef. Jak być dobrym szefem?

20 mrz. 2015
motywacja do pracy

Nagradzanie to jedna z najbardziej skutecznych form motywacji pracowniczej. Nie oznacza to jednak, że musisz wydawać tysiące złotych na benefity dla zatrudnionych, by zwiększyć wydajność ich pracy. Możesz osiągnąć ten sam, a nawet lepszy efekt mniejszym nakładem finansowym. Jak? Inwestując w markowe produkty. Poniżej nasze propozycje na tanie, firmowe prezenty będące wartościowymi narzędziami motywacji pracowników.

09 st. 2015
praca-na-odległość

Zarządzanie na odległość, zwane również zarządzaniem wirtualnym (z ang. virtual management) staje się coraz bardziej popularnym sposobem prowadzenia działalności gospodarczej. Skuteczność działań zespołu wirtualnego w głównej mierze zależy od kompetencji managera. Jak zarządzać ludźmi na duże odległości? Jak sprawdzić czy pracownicy działają efektywnie i w interesie firmy?

23 lp. 2014
stres przed zmianą pracy

Rozpoczynanie nowej kariery zawodowej i zmiana zawodu to dwa życiowe wydarzenia, które znalazły się na liście tych najważniejszych i najczęstszych wywołujących stres, według amerykańskich psychiatrów Holmes’a i Rahe.  Na 43 stopniowej skali początek nowej kariery zawodowej znalazł się na miejscu 15, a zmiana zawodu na 18. Dlaczego zmiana zawodu oraz miejsca zatrudnienia jest tak silnym źródłem stresu? Dlaczego boimy się zmian?

Strony